Humans гуруҳи айланмаси 17,7 трлн сўмни ташкил этди
Тошкент, Ўзбекистон (UzDaily.uz) — Humans компаниялар гуруҳи 2024 йилда Ўзбекистондаги фаолияти бўйича ҳисоботни тақдим этди. Ҳисоботга кўра, компаниянинг айланмаси 17,77 трлн сўмга етди (+60%), умумий даромад эса 515,4 млрд сўмни ташкил этди, бу 2023 йилга нисбатан 9,82% га ошди.
Humans суперапп Ўзбекистон бозори учун уникал платформа бўлиб, бир иловада мобил алоқа хизматларини, Humans Pay тўловлар ва узатиш тизимини, Humans Yaxshi бозордан овқат етказиб бериш хизматини, Humans Market маркетплейсини ва кэшбек дастурини бирлаштиради.
Экосистема фаол мижозлар базаси мустаҳкам ривожланиб боради: 2024 йил охирига келиб, у 2,3 миллион кишидан ортиқроқ бўлди, бу 2023 йилга нисбатан 28,01% га ошди.
Барча кўпроқ фойдаланувчилар супераппни кундалик вазифаларини ҳал этиш учун ишлатишни бошлади. Масалан, 2023 йил декабрда мобил иловани фаол равишда ишлатиб, фақат алоқа хизматларини кўрсатган мижозлар 88% ни ташкил этган эди. 2024 йил сентябрига келиб, бу кўрсаткич 84,6% га камайди. Ҳозирги кунда 1,25 миллиондан ортиқ фойдаланувчи бир иловада камида икки хизматдан фойдаланмоқда.
Владимир Добрынин, Humans Group генераль директори ва асосчиси шундай деди: «Янги хизматларни экосистемага қўшиш фаол мижозлар сонининг ўсиши ва транзакцияларнинг кўпайишига олиб келади. 2025 йилда биз мижозларимизга янги қулай маҳсулотларни, масалан, BNPL-сервисини (ҳозир сотиб олиш — кейин тўлаш), микрозаймларни ва ижтимоий платформа орқали ёрдамга муҳтожларга жойида ёрдам беришни таклиф қилишни режалаштиряпмиз. Шунингдек, Humans Market маркетплейсидан маҳсулотларнинг кўламини кенгайтириш ва бозордан овқат етказиб беришни 50 та шаҳарга кенгайтиришни давом эттирамиз».
Финанс технологиялари компания ривожининг асосий драйверларидан бири бўлиб қолмоқда. 2024 йилда Humans Pay тўловлар ва узатиш хизматидан олинган соф даромад 133,1 млрд сўмни ташкил этди, бу 2023 йилга нисбатан 59,98% га ошди.
Сервиснинг ўзига хос фойдаланувчилари 2024 йилнинг биринчи уч чорагида 701 минг кишидан ортиқ бўлди, бу ўтган йилнинг шу даврига нисбатан 21,27% га ошди. Сервиснинг ўсиши фақат фойдаланувчилар сонининг ортишинигина эмас, балки уларнинг фаоллигининг ошишини ҳам кўрсатди: мижозлар иловага кўпроқ кириб, кўпроқ транзакциялар амалга оширишди ва катта суммаларни ўтказа бошлашди. 2024 йилнинг биринчи уч чорагида картадан картага умумий ўтказмалар хажми 151,63% га ошди, фойдаланувчига тўловлар сони эса 62,15% га кўпаяди.
Телеком-назарий қарашлар ҳам кенгайишда давом этмоқда. 2024 йилда Humans телеком-хизматларини фойдаланган фаол мижозлар сони 1,56 миллиондан ошди, уларнинг 279,2 минг нафари чекланмаган интернет пакетига эга, бу 2023 йилга нисбатан 78,55% га кўпайди.
«2024 йилда Humans кўплаб асосий кўрсаткичлар бўйича икки рақамли ўсишга эришди. Биз телеком-бозордаги позицияларни мустаҳкамладик ва экосистемага телеком-хизматлар мижозларини интеграция қилишга қаратилган стратегиянинг самарадорлигини тасдиқладик. Мижозлар тез-тез бир неча хизматдан фойдаланишни бошлашди. Аммо финтех йўналишини ривожлантириш бўйича режаларимиз марказий банкнинг мисли кўрилмаган ҳаракатлари ва ҳокимиятнинг нодавлат сиёсатидан келиб чиқиб тўлиқ амалга ошмади. Шунингдек, Humans жамоаси экосистемани ривожлантириш ва унинг ўсишини қолдириш учун барча имкониятлардан фойдаланганини таъкидлаш керак», — деб қўшимча қилди Владимир Добринин.